• Din kurv er tom

Køb for yderligere 149,00 og få gratis fragt*

Total: 0,00 DKK
Ga til kassen

* Fri levering gælder ved GLS Pakkeshop og GLS Erhverv.

åbner Mandag 09:00

Send os en email

Fri fragt ved køb over 149,-

Cykelgear.dk Logo


Produkter


Søger...

Søger...

Energi guide

Når det kommer til energi produkter er der mange holdninger, og forskellige kombinationer fungere ikke ens for alle, derfor er det bedst at gøre sine egne erfaringer, f.eks. ved at starte med en pakke blandet energi.
Vi har i guiden her samlet lidt generel viden omkring forskellige energi produkter samt et par tips til brugen af dem.
Energi produkter kan generelt inddeles i tre kategorier; Kulhydrat, Protein og koffein, hvilket vi har uddybet nedenfor.

 


Koffein

De koffein baseret energiprodukter har de senere år vundet utrolig meget frem og man kan næppe finde et pro hold der ikke har en espressomaskine i hold bussen. Koffein indeholder ikke kalorier da det fungere (kort sagt) ved at påvirke den del af central nerve systemet der ellers ville give en følelse af træthed og virkningen er derfor en følelse af friskhed/energi. Modsat kulhydrat og protein tilføjer koffein dermed heller ikke ekstra energi der kan forbrændes.
Koffein kan indtages på mange måder, bl.a.: Koffeinpiller, pulver til opblanding, gels, tabs, kaffe og mere.
  • Anbefales til brug ved træning i under 1 time eller i kombination med kulhydrater ved træning i over en time.
Koffein produkter findes her.
 

Kulhydrat

Ved udøvelse i længere tid har kroppen brug for at få tilført kulhydrater, dette er (kort sagt) fordi kroppen forbrænder de kulhydrater man fra start har i kroppen (tiden dette tager variere meget, alt efter trænings intensitet, personen, hvor meget der er indtaget inden træning og meget andet, men tager ca. 45-60 min.) og herefter begynder kroppen at forbrænde en ny form for energi (fedt eller protein). Kroppen bruger kulhydrater til at forbrænde fedt optimalt, så hvis kroppen ikke har mere kulhydrat tilbage går den videre til næste energikilde som er protein (musklerne), dette betyder både at man ikke forbrænder ret meget fedt og heller ikke opbygger muskler.
Derfor kan man ved indtagelse af kulhydrater under træning få en bedre træning og få mere ud af sin træning – Bedre fedtforbrænding og bedre muskelopbygning.
  • Anbefales til brug ved træning i over 1 time evt. i kombination med koffein.
Kulhydrat produkter findes her.
 

Protein

Der findes oceaner af studier og literatur om protein så i guiden her holder vi det kort og simpelt.
Protein kaldes også for kroppens byggesten og bruges bl.a. af kroppen når der skal dannes nyt væv, f.eks. i forbindelse med restituering (muskelopbygning) efter træning. Kroppen begynder sin restituering kort tid efter endt træning og der er derfor ideelt starte indtagelsen af protein her. Vi fører både protein i barer og i pulver (der blandes med vand, mælk, el.l.).
  • Anbefales til brug efter træning
Protein produkter findes her.
 
 
Andet
 
Af andre produkter har vi valgt at fører de 4 nedenstående kosttilskud der alle har en god virkning på kroppen både i forbindelse med træning og en generel sund livsstil.
 

Vitamin piller

Det nok mest kendte og bruge kosttilskud, der ikke behøver den store uddybning. Hos Cykelgear har vi valgt at fører Bodylab´s Bodymin, da den indeholder 100% af den anbefalet daglige tilførsel af vitaminer og mineraler og indeholder ekstra Magnesium (150%), Zink (200%) og Chrom (275%), der er godt at få ekstra af, i forbindelse med ofte og intensiv træning.
Vitaminpiller findes her.
 

Kreatin

Høj kvalitets Kreatin pulver fra Bodylab
Kreatin findes naturligt i kroppen og er den første energikilde i kroppen der bliver udtømt ved hård belastning (f.eks. kortere intensive spurt eller løft med tunge vægte)
Kreatin som tilskud er gennem mange undersøgelser, dokumenteret at have en god effekt og bruges ved over længere tid at opbygge et højt indhold af kreatin i kroppen for efter en periode at holde en pause, da kroppen vil have vendt sig til det. 
Der findes flere måder at gøre dette på og det kan derfor være en god ide at læse mere om brugen af Kreatin så man får det optimale ud af det.
Kreatin findes her.
 

Beta Alanin

Næst efter Kreatin anses Beta Alanin for at være det kosttilskud med bedst dokumenteret effekt.
Først tog Bodybuilderne det til sig, men nye studier har vist at det er endnu større relevans for sportsudøvere der presses til det yderste i over 30 sek og op til halvandet minut, f.eks. en rytter i sprint, angreb, lang stigning el.l.
Topper efter ca. 30 min. fra indtagese og indtages derfor umiddelbart før start eller ude på turen.
Beta Alanin findes her.
 

Omega 3

Ligesom vitaminpillen, behøver Omega 3 fedtsyre (eller fiskeolie) nok ikke den store introduktion. Omega 3 er en essentiel fedtsyre der findes naturligt i en lang række fødevare (mest koncentreret i fisk). Hos Cykelgear har vi valgt at fører Bodylab´s Omega 3 kapsler
Omega 3 findes her.